Fietselfstedentocht 2018

Weet waar je naartoe wilt, dan kom je het verst. Ik heb nog steeds geen nieuwe fiets, maar ik geloof dat mijn doel steeds duidelijker wordt: De Fietselfstedentocht 2018. Tja, je bedenkt eens wat. Ik durf het amper hardop te zeggen. En wanneer ik het toch doe, lacht mijn partner mij nog net niet uit.

In 2018 De Fietselfstedentocht fietsen. Ik typ het nog maar eens. 235 kilometer fietsen. Tweehonderdvijfendertig kilometer. Met dit doel bekijk ik de fiets waar ik sterk naar neig hem te kopen nog eens wat kritischer. Ook vraag ik mijn fietsende vrienden er nog eens naar te kijken. Is deze fiets ook geschikt om er de Fietselfstedentocht op te fietsen?

Ik ken blijkbaar mensen die deze Friese tocht al een stuk of 7-8 keer gefietst hebben. Wow. De experts! Ze zeggen allemaal dat ik de beoogde fiets gewoon moet kopen. Nu. Meteen! Ik heb nog een jaar om te trainen. 235 kilometer. Ik mag er (met een beetje mazzel) 16 uren over doen… Maar ik heb geen fiets. Nog niet.

‘En je moet ook een fietshelm kopen’, zegt iemand tussen neus en lippen door. Wàt?! Het wordt steeds gekker.

 

Leave a Reply

