Fietsspecialist

Na mijn eerste ervaring (of aanvaring?) met een “fietsspecialist” ging ik meteen door naar de tweede. Het sportieve zadel dat ik voor mijn inmiddels verkochte fiets had gekocht, kon ik nog terug brengen naar de fietswinkel: ‘Het fietste wel een stuk beter, maar niet fijn genoeg. Ik heb mijn fiets verkocht’. De fietsverkoper vond het nogal een rigoureuze beslissing. Ja. Soms is dat de enige oplossing.

We maakten een praatje. Over fietsen. Ik maakte er een vraaggesprek van. Zo kreeg ik een heel klein beetje meer verstand van fietsen. Van versnellingen en remmen, materialen en modellen. Deze winkel noemt zich niet de fietsspecialist, maar de verkoper is het duidelijk wel. Stukje bij beetje werd al duidelijker waar mijn nieuwe fiets aan moet voldoen.

Helaas is deze fietsboer niet merkdealer van de fietsmerken in mijn broekzak. Eigenlijk verkoopt hij ook alleen maar elektrische fietsen. Blij weer eens over old school pedaalfietsen te kunnen praten, liet hij mij na enig zoeken enthousiast een brochure van trekkingfietsen van een ander merk zien. Dit gigantische merk geeft geen brochures weg, want ‘die doelgroep kan deze fietsen wel op het internet bekijken’. Voor mij een reden om mij niet eens in dit gigantische merk te verdiepen.

Als je minder fietsen hebt om uit te kiezen, is de keuze sneller gemaakt toch?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s