Helm

‘Ik moet ook een helm kopen’, zeg ik lichtelijk onder de indruk. Mijn partner kijkt mij aan alsof ik niet goed geworden ben. Dan begint hij keihard te lachen. Ik kan het hem niet kwalijk nemen. Eerst een sportieve fiets. En dan ook nog een helm… ‘Ik word echt zo’n dikzak op een dure fiets… Met een helm.’, zeg ik zachtjes. In de stilte hoor ik het kwartje vallen. Hard.

Wat doet een mens zichzelf aan. Of wat zet zij zichzelf op het hoofd… Mijn partner is allergisch voor alles dat met fietsen te maken heeft. Hij weet zich nu nog even geen raad met mijn plotselinge sportieve ambities. Ik ook niet. Dat scheelt. Waar begin ik aan? Waarom wil ik dit? Waar komt deze fiets-trek vandaan? Help.

Mijn fietsende vrienden schieten mij te hulp. Aasgieren zijn het! Zij hebben veelal partners die ook sportief fietsen. Sommige komen zelfs uit heuse fietsfamilies. Sommigen noemen zichzelf “wielerterroristen”. Welcome to the family! Al heb ik nog steeds geen fiets…

Leave a Reply

