Pinksteren 2017

Het is Pinksteren. De winkels zijn dicht. Ik heb drie dagen vrij, een fietsbrochure, wat ideeën en het internet. Ik surf wat, ik blader wat. Ik kijk en vergelijk. Ondertussen houd ik contact met mijn fietsende vrienden. Ik app ze foto’s en vragen. Geduldig beantwoorden ze mijn vragen, kijken en denken met mij mee. Ze trekken mij nog net niet op een fiets.

Pinkstermaandag. Vroeg in de middag. Mijn stadsfiets is nog niet verkocht. Languit op de bank lig ik te prakkiseren over een nieuwe fiets, wanneer ik een app’je krijg: een foto van een Elfstedenkruisje. Fietsende vriendin M. is heel vroeg in de ochtend begonnen aan de Fietselfstedentocht. In een recordtijd fietste zij de 235 kilometer. BAM!

Ik feliciteer haar met haar topprestatie. Wow. En dan zie ik het mijzelf typen terwijl ik het denk: Ik wil volgend jaar ook zo vroeg. Die medaille… zo’n kruisje ❤ Daar wil ik wel 235 kilometer voor fietsen. 

Een half uurtje later heb ik mijn stadsfiets verkocht.

Leave a Reply

