Even wennen

Iets nieuws… Ik moet er altijd even aan wennen. Aan een nieuw item, iets kopen, een idee… Ja, daar moet ik altijd even aan wennen. Nog amper bekomen van mijn eerste testritje, sta ik bij de ANWB lekker low profile wat fietshelmen te passen. Niet omdat ik (daar) een fietshelm ga kopen. Nee, gewoon om te wennen. Een beetje te wennen aan het idee. Een beetje wennen aan het dragen van een helm.

Ik maak een foto van mijzelf met een fietshelm op. Kan ik er thuis nog even naar kijken. Om te wennen. Voor mij is het dragen van een fietshelm iets totaal nieuws. En ja, aan een nieuw item, iets kopen, een idee óf het dragen van iets nieuws; ik moet er altijd even aan wennen.

Voordat ik een fiets koop, heb ik hem online al 100 keer bekeken. De specificaties, de kleur waarin hij beschikbaar is, waar hij het goedkoopste is? Ik kan het je allemaal vertellen. Zonder de fiets in het echt gezien te hebben of er ook nog maar één meter op gefietst te hebben. Ja, ook een nieuwe fiets kopen is voor mij een heel proces. Laat ik me daar eerst maar even op focussen. Want zonder fiets heb ik immers helemaal geen helm nodig.

Leave a Reply

